מאחורי הקלעים


עולם הצומח הינו חלק משמעותי ובלתי נפרד מחיי מזה שנים. במהלך שנות העשרים שלי התגוררתי בהולנד מספר שנים ושם יד המקרה הובילה אותי לעבודה במשתלה. במקום זה חוויתי "התעוררות" בכל הקשור לעולם זה; היה זה כמו לא הבחנתי בקיומם של הצמחים לפני כן. כן, הם היו שם, הייתי מודעת לקיומם אך הם נדמו כאילמים בעיני, לא אמרו לי דבר, היו חלק מהנוף ותו לא. בעקבות התעוררות זו החלו לחול שינויים בהשקפת עולמי ואט אט, מבלי משים זה הדבר שכיוון את מהלך חיי. כששבתי לארץ עשיתי קורס ב"תרבות ברת קיימא" ולאחר מכן מצאתי תעסוקה במשתלה באילת, מקום שנקרא כיום "הגן הבוטני". היה לי את המזל להגיע למקום בשלבי ההקמה של הגן והשתתפתי באופן פעיל בפרויקט. כמו כן זכיתי להכיר את בעלי המשתלה, אנשים עם חזון יוצא דופן, ידע נרחב  והשקפת עולם מרתקת לגבי עולם הצומח. למדתי המון על צמחים וחשוב יותר, קיבלתי בסיס טוב ונכון להמשך דרכי. לא אפרט את כל קורותיי בשנים שלאחר מכן, אין זו הכוונה במאמר זה. אציין רק את הדברים המשמעותיים יותר שהובילו אותי בסופו של דבר לעיסוק הנוכחי. למדתי צמחי מרפא 4 שנים וערכתי היכרות עם עולם הצומח גם מכיוון זה. למדתי אודות פוטנציאל הריפוי הגלום בהם והיה זה פלא בעיניי שמצויות לנו תרופות לכל מכאובי הגוף והנפש ביקומם הפנטסטי של הצמחים. במקביל להתעניינותי ההולכת וגוברת בממלכת הצומח האמנות ועולם היצירה תמיד היו נוכחים. עסקתי בצילום לא מעט, בניתי קולאז'ים ידניים ויצירות בפוטושופ, השתתפתי קצת בתערוכות והייתי עושה זאת במשרה מלאה אם הייתה בזה פרנסה של ממש..

לצביעת הכדים הגעתי דרך חידוש כדים אצלי במרפסת, רחבת ידיים וצמחים בה בשפע. כל מי שעושה שימוש בכדים מחימר ומטרקוטה מכיר את תופעת "עייפות החומר"; הכדים מתחילים להתפורר או סתם לא נראים טוב אז הזמנתי צבעים של "אמריקנה", ייעודיים למטרה זו והתחלתי במלאכה. התוצאות שהתקבלו עודדו אותי להמשיך ולהתנסות במלאכה זו ועם הזמן הרעיון להקמת עסק החל לקרום עור וגידים. התעמקתי בכל הקשור לשימוש בצבע, ניסיתי צבעים של יצרנים שונים, פיתחתי טכניקות משלי, גיליתי תגליות חדשות לבקרים והייתי נלהבת עד בלי די מיצירה זו. לאחר מחשבה אני מוצאת שני אספקטים עיקריים בצביעת הכד: הפשטה והנפשה. הפשטה כיוון שזה הכיוון האמנותי אליו אני נוטה מטבעי והנפשה משום שהאופי שהכד מקבל הוא ייחודי כל פעם מחדש. הייחוד הוא תולדה של התהליכים שעברתי במהלך הצביעה, הדברים החדשים שלמדתי, התחושות שליוו אותי ועוד.. וגם משום שהכד מיועד לשתילה של צמח שהוא ישות חיה ומתפתחת והוא זה שישלים את תהליך ההנפשה. הקדשתי זמן רב וערכתי מחקר מעמיק בנושא השימוש בלכות/ סילרים. היות שהצבעים האקריליים מבוססים על מים הכרח הוא לקבע את הצבע ולהגן עליו עם החומרים המתאימים. ניסיתי לפחות 4 לכות וסילרים עד שמצאתי את המוצרים האופטימליים. והרי אני יוצאת למסע ומזמינה אתכם להצטרף: לצמוח, ללמוד ולהתפתח ביחד עם העסק החדש ולהפיק את המירב ממה שיש לנו להציע. לחובבי צמחים, מנוסים ומתחילים כאחד, לכאלה שזה אף פעם לא מצליח להם והם לא מבינים למה.. לחובבי אמנות ויצירה, לאלו מבינכם שאוהבים עיצוב ייחודי ועוד.